Sunday, 27 November 2011

Berita Sedih di Pagi Tahun Baru

Hari ini aku dapat berita Atok anak saudaraku meninggal dunia ataupun ayah kepada abang ipar, walaupun arwah kakak aku dah lama meninggalkan kami semua, hubungan kekeluargaan antara 2 keluarga masih ada... maklumlah anak buah aku tu dibawah jagaan atok dan opah mereka, ini kerana abah anak buah aku tu tinggal dengan mak dan ayah dia... so bila aku nak jumpa mereka berdua Fatehah dan Udin aku mestilah mengadap Atok dan Opah budak-budak ni....

Yang aku sedihnya tu abang ipar aku tu masih tidak boleh terima yang abahnya telah meningal, dan waktu aku kat rumah dia tadi tak nampak pun kelibatnya... bila tanya Maklong anak-anak buah aku dia kata Adli kat dalam bilik masih terkurung diri... Ya Allah dugaan apa yang kau berikan ini kenapa ayah kepada anak-anak buah aku tu masih berperangai macam tu sedangkan itulah akikatnya setiap kehidupan pasti akan mati.....
Semoga kau sembuhkanlah Abah kepada anak saudaraku itu... Terlalu lama fikiran dia terganggu kerana kematian Isteri tercinta, kini abah yang disayanginya pula...

Aku bukan apa aku kesiankan anak-anak dia, macam mana nak hidup dengan kasih sayang seorang abah dahlah Ibu tak ada, nak tumpang kasih abah, abah pun dah macam orang tak betul...Kini anak-anak buah akutu menumpang kasih opah jer.... Opah pun dah tak terdaya... mudahan panjang umur Opah tuk menjaga anak-anak buah aku tu..
Kenapa aku tak jaga? Emmm kalau abah budak-budak tu bagi dah lama aku amik jaga.....

Apapun Mudahan roh Atoknya dicucuri rahmat... aku kesana tadi dalam kul 10, tengok-tengok mak dan abang aku dah adaa kat sana, dapatlah jumpa bonda kesanyangan jap.. hehehe

pas ziarah jenazah aku ajak mak kakak dan abang aku kerumah. maklumlah Simpang Ampat dengan rumah aku dah tak jauh...

1 comment:

QA's ~ mamapapa said...

salam...sedih plak bca kisah ni..so mcmcna kdaan abg ipar awk skg?hrp2 dia dkh mkin okkn....sy follow awk,tau ..sudi2kn follow sy jgk,ye:))

Klik-Klik Sini Dulu TQ

Labels

Ceritaku (70) Kisah Khalish (70) Gelagat Dina (57) Gelagat Dania (53) Aktiviti Pejabat (46) makan-makan (42) Berita (34) WW (34) ResipiKu Zie (32) Birthday (30) Kisah Puasa Raya (30) Dina Taska Sekolah (29) Jalan jalan (25) Aku dan kawan-kawan (23) Hadiah (23) Kisah Dania (21) Tazkirah (21) Kisah Keluarga (19) My Pregnancy (19) kursus (19) Kek (18) Menang Contest (17) Ucapan (17) Kisah anak-anak (16) Rumahku Syurgaku (14) Dania Taska Sekolah (13) Family Day (13) Kisah Dina (13) Rumah Baru (13) Cuti-cuti (12) Majlis (12) Pengantin Popular (12) Minatku.. (11) Segmen (11) perkembangan Rayyan (11) Baju Raya (10) Gambar Raya (10) Hiburan (10) Perkahwinan Artis Malaysia (10) Taman Lagenda (10) Shopping (9) ILKM (8) Info (8) Sarawak (8) top (8) Cameron Highland (7) Kawan Blogger (7) Kisah Anakku (7) Video (7) Dina N Sepupu (6) Anak Artis N selebriti (5) Doa (5) Gelagat Rayyan (5) Iftar (5) Kelantan (5) Kesihatan (5) Penghayatan Bersama (5) Perkembangan Bayi (5) Aniversary (4) Berpantang (4) Cara Latih Anak (4) Demam (4) LAROME (4) Model Mama (4) Nuffnang (4) PJJ UMCced (4) Perak (4) Renovate Rumah (4) Terengganu (4) biskut (4) petua (4) rumah di kampung (4) Awana Genting Highland (3) Berenang (3) Camera (3) Dinner (3) Hotel (3) Iklan (3) Kenduri (3) Laksa (3) Malaysia Ria (3) Melaka (3) Penang (3) Rambut (3) Smartphone (3) Taman Sungai Duri Indah (3) anak buah (3) barang baby (3) koleksi peribadi (3) Air Asia (2) Batik (2) Breastfeeding (2) HP (2) Happy Time (2) Juadah (2) Kejayaan anak-anak (2) Kerja (2) Khasiat Tumbuhan (2) Kisah Dunia (2) Konvo Anak (2) LANGKAWI (2) Lawatan Taska Sekolah (2) MAS (2) Mengundi (2) PANTANG (2) PTM (2) Padang Serai (2) Paintball (2) Pelamin (2) Pendidikan Kanak2 (2) Rayyan Taska Sekolah (2) Sukan (2) Temuduga (2) produk pilihan (2) Air Terjun (1) Akaun Simpanan (1) Aktiviti Keluarga (1) Astro (1) Autoshow (1) Balik Kampung (1) Berinai (1) Berkelah (1) Buat sendiri (1) Bukit Merah (1) Buku dari Isnad Tadawi (1) Checkup (1) DCT (1) Dress (1) Duit Lama (1) Durian (1) Fesyen (1) Filem Dan Drama (1) GA (1) Guru separuh masa (1) Hatyai (1) Homestay (1) Intagram (1) Kasut RodaKasut Roda (1) Kebolehan Dania (1) Kebolehan Rayyan (1) Kedah (1) Keihatan (1) Kelas Kek (1) Kemalangan (1) Kereta (1) Kuala Gula (1) Kuala Lumpur (1) Kuala Perlis (1) Langsir (1) Lawak hari ini (1) Like Like... (1) Mandi Laut (1) Menabung (1) Mohon Doa (1) Movie (1) My Business (1) Online (1) Padang Besar (1) Pantai Merdeka (1) Pasar Kemboja (1) Pengalaman Pertama (1) Penginapan (1) Penyampaian Hadiah (1) Pertunangan (1) Pokok Kurma (1) Riadah (1) Sayangkucake (1) Sihat (1) Siti Nurhaliza (1) Sungai Siput (1) Syful Tamar (1) Teluk Batik (1) Tempahan (1) Tengok Wayang (1) Upin dan Ipin (1) Wang Kelian (1) Wangian (1) churp-churp (1) fotorus (1) kempen (1) panduan berblog (1)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Khalish Rayyan

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Dania

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

IRDINA

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers